Skieen in de Zomer! - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Ayla Jongh - WaarBenJij.nu Skieen in de Zomer! - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Ayla Jongh - WaarBenJij.nu

Skieen in de Zomer!

Door: Ayla de bijna Skielerares

Blijf op de hoogte en volg Ayla

14 Juli 2010 | Oostenrijk, Kaprun

Lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Hier mijn eerste reisverslagje waarna er waarschijnlijk heel veel gaan volgen. Ik ben namelijk op dit moment bezig met mijn SchiAnwarter te halen in Oostenrijk om skiejuffie te gaan worden, wat misschien wel de meeste weten. Maar voor het zover is, ga ik eerst nog even naar Amerika naar een College! Allemaal super leuk en hoe dat is vertel ik ook allemaal hier. Dus als je me wil volgen dan kan dat! Zo blijf ik toch nog een beetje in Nederland. (Wil je het eigenlijk helemaal niet, dan kan je je gewoon afmelden geloof ik)

Maar nu even over mijn Oosterrijk avonduurtje tot nu toe. Het is namelijk alweer de 3de dag en er is al genoeg gebeurt. Best gek om het zoiezo te vertellen, 'Ik ga deze zomer vakantie skieen!' Maar het gaat best goed, ookal zweet je je helemaal kapot, aangezien je wel je hele skiepak, schischoenen, helm en hanschoenen aan moet hebben =]!

We skieen op de gletser van Kaprun, net als 170 andere. Dus heel gezellie hier in het hotel! Er zijn ondeveer 30 nederlanders, maar niet allemaal zijn ze even leuk, de meeste wel, maar niks vergleken bij mijn eigen vriendjes in Nederland =P. Gelukkig komt langzamerhand iedereen los. Maar ook met de Oosterrijkse en Duitse is het gezellig. Aangezien bijna niemand iemand anders kende hiervoor, maakt iedereen gewoon met iedereen een praatje. Nu ik hier ook zit te typen in de gang, loopt iedereen even vriendelijk langs of komt er even bij zitten. Mijn talen gaan ook met sprongen vooruit, ik kan al ongeveer bijna een normaal Duits gesprek voeren en Engels en Duits praat ik bijna meer als Nederlands.

We zijn eerst begonnen met de kinderwei. Wel leuk om weer even kind te zijn en alle spelletjes te doen, alleen na 100 keer die berg weer op gelopen te zijn om weer in Flug naar beneden te gleiden, wordt je wel zat. Maar gelukkig skieede we vandaag al weer met pizapunt naar beneden. Ik wist niet dat dat zo moeilijk was! Je moet bijna er op letten dat je je kleine teen goed zet.. Maar ik ben wel blij dat ze streng zijn. Daarnaast moet je eigen techniek ook perfect zijn, dus daar kan bij mij ook wel nog veel aan verbeterd wordenb...

Het enige jammere van het skieen is dat je om 9 uur boven moet zijn --> half 8 de bus moet pakken --> 7 uur moet ontbijten --> dus kwart over 6 op moet staan! Anders is de sneeuw niet goed meer. En na het Apress-skieeen is dat af en toe toch best lastig. Dan skieen we tot 14.30, terug met de bus, even douce en dan om 16.30 Theorie, om 18.00 eten en dan om 19.30 weer theorie. En daartussen moet je ook nog leren voor de examens. Dus een ontspannende vakantie is het ook weer niet =P. Maar ik hoor van mensen met ervaring dat de theorie niet heel veel voorsteld en de skieleraren-leraren zeggen meestal ook wel waar een vraag over komt. Van elk onderwerp ongeveer 4 vragen. Dat gaat van kinderonderwijzen tot materiaalkunde, lawine gevaar en de rest moeten we nog krijgen. Ook moeten we omstebeurd een klasje onderwijzen. Morgen moet ik, dus dat moet ik ook nog voorbereiden. Ook moeten we omstebeurd wat in ons klasje vertellen in het Duits. Morgen ben ik daarmee ook over de skieregels. Dus eigelijk geen tijd om hier te schrijven =P.

Gister hebben we ook hier voetbal gekeken. We hadden allemaal oranje dingen mee en ik had zelfs vlaggetjes mee voor in het cafe. Iedereen had weleen weddenschap als we zouden winnen en iedereen ging er ook wel van uit. Zo zouden we gaan zwemmen in de vijfer en bij een heel luxe hotel enzo. Mensen zouden zich zelfs kaal gaan scheren. Jammer genoeg was het een afgang. Dus de enige spanjaard in het Hotel kon toch ons uitlachen =P. Maar we blijven trots op de tweede plaats!

Ik ga nu weer even snel verder met voorbereiden, misschien dan nog ergens tijd voor een middagdutje. Ik heb trouwens ook gister eindelijk een lift naar huis kunnen regelen, dus dat is helemaal top. Ook heb ik eigen skieschoenen gekocht. Misschien een iets te impulsieve actie, maar ze zitten prima en ik ben er helemaal blij mee!

Er is vast nog heel veel wat ik wil vertellen, maar dat komt nog wel een keertje, jullie zijn nog niet van me af =P....

Dat zijn geveer mijn avonduren op het moment. Ik mis jullie wel allemaal, maar we houden contact
.
x Ayla

PS. Iedereen is trouwens de 21 Augustus uitgenodigd voor mijn feestje. Info volgt =]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 13457

Voorgaande reizen:

06 Januari 2011 - 12 April 2011

Ayla als skijuffie

30 Augustus 2010 - 15 December 2010

Ayla overleeft Californische College leventje

06 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Ayla en de geVarierede Vakanties

Landen bezocht: