Geskied in de Zomer - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Ayla Jongh - WaarBenJij.nu Geskied in de Zomer - Reisverslag uit Kaprun, Oostenrijk van Ayla Jongh - WaarBenJij.nu

Geskied in de Zomer

Door: Ayla de bijna Skielerares

Blijf op de hoogte en volg Ayla

19 Juli 2010 | Oostenrijk, Kaprun

Sorry dat ik het zovaak stuurde, ik heb nu door hoe het werkt =]

Lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Er is vast niet alles goed gegaan qua verzenden enzo, daarom welkom voor de nieuwkomer in mijn bloggie over wat ik ongeveer mee maak. Als je wil, zit hiervoor ook nog een reisverslagje.Ik zit nu terug in de trein van München naar Mannheim op weg naar huisje, Oostenrijk zit er al weer zo goed als op…
Jammer genoeg, want ik was liever nog even gebleven en wel met een heel diplomaatje naar huis gegaan. Ik heb namelijk nog niet alles gehaald en moet dus nog een keertje in Maart het af komen maken. Dit was nogal wel een schok, aangezien de hele week het heel goed ging qua skiën, maar bij het afskiën heb ik best gefaald. Ik was er namelijk met m’n hoofd niet helemaal bij en ik heb er misschien iets te makkelijk over gedacht. Ik was er met iets te veel zelfvertrouwen in gegaan en daar gelijk voor gestraft =P. Wel even zeer depri geworden toen ik dat hoorde, aangezien ik het wel gewoon makkelijk kan en tijdens de week gewoon goed ging. Maar ik heb het helemaal gecheckt en stiekem maakt het niets uit, want ik kan gewoon gaan werken en er veranderd niks volgends de mensen van de opleiding. Ik vind het zelf alleen zeer vervelend.
Waarom ik er niet zo met mijn hoofd bij was, was omdat ik nog al in de stres zat over mijn terug reis. Dat was namelijk al dezelfde dag, maar ik had nog niets kunnen regelen. Naja, ik had al veel geregeld, maar dat ging steeds niet door. Eerst zou ik met Mirte mee reiden, maar haar Opa overleed en is eerder terug gegaan, toen kwam de vader van Jorth hem toch niet ophalen en ging Daan nog even lekker naar Italie voor een weekje. Niet zo leuk voor mij, maar natuurlijk wel logisch. Dus uiteindelijk ben ik nu vandaag met Carolin, een hele toffe meid uit Duitsland, mee gereden naar München en hier de trein gepakt…
Maar de afgelopen dagen zelf waren wel heel gaaf geweest. Zo vonden de skileraren zelf natuurlijk ook dat je moet oefenen met uitgaan terwijl je vroeg op moet staan, aangezien dat bij het vak hoort en gingen we dus vaak met z’n alle naar de bar Kitsch&Bitter om er daar een feestje van te maken. Het was dus een hele gezellige sfeer en er werden echt vet leuke grappen met elkaar uitgehaald. Zo werd je als je vroeg naar bed ging, vaak opeens met het licht aan wakker geschreeuwd, werden Duitsers Nederlands geleerd zoals ‘ga weg, rot op’= ‘Ik heb een paard gepijpt’ en werd er een jongen met een lichtgevend hesje en oranje hoed op vastgebonden uit een auto ‘gegooid’, die met kei harde klassieke muziek langs een restaurant reed, waarna hij bleef liggen totdat er een hele dikke vrouw kwam kijken en hij heel hard er van door rende. Ook kwam je elke dag nat terug uit de bar, aangezien je eigenlijk nooit zonder in de fontein gegooid te worden thuis kwam. Dat was ongeveer het sfeertje`.
Ook mijn skigroepje was vet gezellie! Aangezien iedereen een paar keer moest les geven, mochten wij elke dag weer opnieuw kinderen zijn en tegen elkaar botsen, over elkaar vallen en vooral veel sneeuwballen naar elkaar gooien! Je zag wel dat er een aantal mensen echt talend hadden in het lesgeven en spelletjes maken. Zo was er ook een jongen in ons groepje, waarvan skiën echt z’n passie is en hij z’n hele leven skileraar wilt worden. Echt heel gaaf. Was ook echt een toffe freestyler, die makkelijk even op een schansje van nog geen halve meter een salto deed. Ook hebben we met ons groepje tijdens het oefenen van de prijsuitreiking enzo gewonnen met het Jellen. Mocht ook wel na zoveel oefenen in de liften en op de piste. De prijs was dat we op weg naar de Kitsch&Bitter mochten zwemmen in de rivier met ijswater! Aan het eind van de week hebben we ook allemaal onze naam op de hele oude ski’s geschreven die ik gekregen had, maar ik met de trein echt niet mee terug kreeg en waar je echt niet meer op kan skiën en onze jel en sommer 2010 op gezet en aan onze skileraar Cristiaan gegeven. Echt een super groot cadeau, waar hij dus vast heel blij mee is =P.
Ook hebben we de tweenaar laatste dag uitgevonden hoe je in het zwembad van hotel Toni kon komen (bij de receptie zeggen dat je je sleutel vergeten was) en konden we daar dus zwemmen. Echt super luxe met 4 sauna’s, bubbelbaden en andere vage Spazooitjes. Heel leuk om met die stelletje mafkezen van onze cursus naar toe te gaan. Ik heb daar ook geleerd hoe je moet glijden op de leuning, zodat je dat ook kan doen in het funpark enzo. Ook was het wel lekkerder als zwemmen in de rivier. Dat deden we een avond omdat alle jongens stoer tegen elkaar wouden doen en mij het wel cool leek, want koel was het zeker. Het was ijswater en ik merkte dat praten daarna toch wat lastiger ging. Alleen de baas van het hotel, vond het weer eens niet grappig en zou de volgende keer alle Nederlanders naar huis sturen al er nog een keer overlast was, mafkees.
Ik heb er wel weer ongelofelijk zin in om terug te gaan en les te gaan geven. Het skileraren sfeertje is heel relaxt. Ik heb ook al een paar mensen ontmoet die ook naar Flachau gaan, waaronder ook een meisje bij dezelfde skischool als ik als snowboardster. Maar de meeste gaan alleen in de vakantie les geven. Het moet dan ook wel een gekkenhuis zijn! Ik vond het ook heel grappig om te merken dat die vooroordeel over skileraren eigenlijk wel ergens op slaan en dat de het leven van een skileraar echt een groot feestje is, dat zeggen zelfs de leraren.
Op deze cursus heb ik niet heel veel nieuwe dingen geleerd, maar heb ik vooral geleerd waar ik op moet letten en dat er wel heel wat meer bij komt kijken als alleen les geven. Zo ben je bij de kinderen ook echt een verzorger (waar dus ook poepbroeken bijhoren) en bij de volwassenen moet je echt een goede psychische steun zijn. Ook komen er dingen bij zoals dat je nog zo’n goede leraar kan zijn, je moet jezelf ook kunnen verkopen en moet je ook informatie weten over alles wat met een wintervakantie te maken heeft. Ook moet je echt perfect kunnen skiën, want je bent de reclame voor je skischool en moet je volgens de cursus als goede leraar zelf na het les geven je aandacht verdelen tussen alle gasten en moet je tot 3 uur s’nachts dus ook met al je gasten dansen. Tja, ik weet niet of dat het gaat worden. Ook zat er echt wel veel humor in en kreeg je ook tips mee zoals dat je de diploma’s niet naar de whisky mag laten ruiken enzo. Ik ben dus echt benieuwd wat ik er van verwachten kan.
Nu ga ik zo als ik thuis kom even Thijs verassen, omdat hij nog steeds denkt dat ik morgen thuis kom en ga ik even mijn familie hard knuffelen. Het is allemaal wel heel leuk, maar ik heb ook echt wel heimwee naar even goede vrienden om me heen te hebben. Het waren echt leuke mensen en ik heb ook elke avond met andere mensen gezeten, maar even iemand waar je ook op kan rekenen duurt wel wat langer merk ik. Dus dat wordt wat met alle aankomende avonduren =P.

Dag Nederland, tot zo!

X Ayla

Ps. Nog steeds is iedereen de 21ste van augustus uitgenodigd voor een partijtje..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 13459

Voorgaande reizen:

06 Januari 2011 - 12 April 2011

Ayla als skijuffie

30 Augustus 2010 - 15 December 2010

Ayla overleeft Californische College leventje

06 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Ayla en de geVarierede Vakanties

Landen bezocht: