Paddenstoelen, Bamboogardens en dat soort dingen - Reisverslag uit Los Altos, Verenigde Staten van Ayla Jongh - WaarBenJij.nu Paddenstoelen, Bamboogardens en dat soort dingen - Reisverslag uit Los Altos, Verenigde Staten van Ayla Jongh - WaarBenJij.nu

Paddenstoelen, Bamboogardens en dat soort dingen

Door: Ayla vanuit California

Blijf op de hoogte en volg Ayla

10 November 2010 | Verenigde Staten, Los Altos

Jo, whats up Nederland? (iets wat iedereen continu vraagt en ik nog steeds niet weet wat er op te antwoorden)

Een snellere reactie deze keer =), zodat ik jullie niet met een te lang verhaal opzadel...

Ten eerst heb ik dus blijkbaar Halloween overleeft. Wat een gestoord, raar maar grappig feest is dat! Zaterdag wou ik ergens naar toe en heb Thedmer mee gevraagt en ben met de bus en trein naar Berkeley afgereist. Gelukkig is Berkeley zo'n rare stad, dat je niet heel veel verschil tussen normaal en halloween ziet =P. Daar zouden we Varun en vrienden meeten, maar die was te suf om z'n auto te vinden =I. Maar na met Thedmer over de campus te hebben gedwaald, vonden we Varun met 2 grappige vrienden en zijn we op zoek gegaan naar een leuk Halloween feestje. Het eerste feest was in een super groot studentenhuis (een CO-OP), maar er stond een rij van letterlijk meer als 50 meter en de achteringangen waren verstopt geraakt. Dus toen naar een feestje verderop op de grens van Oakland gereden, waar we niet dichterbij konden parkeren als aan de andere kant van het blok, waardoor het Varun wel een leuk idee leek om de tuin-en-klim-over-de-schuttingen-route te nemen. Natuurlijk was ik de achterste toen de rest achter mij weg rende en bleek het hek in de volgende tuin dicht te zitten en de schutting meer dan 2,50 hoog. Maar iedereen was wel blij toen ook ik eindelijk gewond, maar levent, uit de tuin kon ontsnappen. Oke, t'was niet sneller, maar wel avontuurlijker en het aarde en modder stond wel leuk bij m'n halloween-costuum =). Op het feestje liepen allerlei neergeschoten mensen, spookjes en zeekwallen rond en het was heel gezellig als paddenstoelig aanspreekpunt.

Toen we de volgende ochtend met z'n 4en in de van wakker werden, was het echt halloween en vroeg ik me af of nu ons ontbijt bij elkaar konden 'trick or treaten'. Sorry, niet uitgeprobeerd..

Na een kort slaapje ben ik op Halloween avond naar Santa Cruz gegaan, wat echt een leuke halloween stadje is. Bij de buren van Wil deed iedereen even creatief en konden we op pad als 2 mensen van Jersey Shore, Chronic boy and Blunt man, een Oempaloempa, John Lennon en z'n vrouw Yoko en ik als helemaal ondergesminkte paddestoel (wat er ik er letterlijk na 4 dagen nog niet af kreeg =I), en iedereen vol met tatoo's en verf =). We zijn toen door het centrum gaan lopen, waar je echt de grappigste en raarste pakken tegen komt, zoals 5 mensen in een huisje die dus niet konden bewegen door de massa, een man helemaal beplakt met gele meno-plakkertjes en veel polities, ...maar dat konde ook echte zijn. Ik maakte het eerst als een soort van grapje, maar er worden dus blijkbaar serieus mensen vermoord op halloween zonder dat mensen het erg doorhebben. Voor de rest was het een heel gezellig feest, alleen het lijpe was dat niet alleen iedereen zich als iemand anders verkleed had, maar dat ze ook als die- maar meestal dat-gene gedroegen, iedereen sprak elkaar aan als mickeymouse of mario, wat bij mij als paddenstoel nog wel voor een identiteitscrisisje zorgde... Ik werd wel blij van twee zerfers die aan de kant stonden te mopperen dat ze dit jaar niemand herkende, behalve die paddestoel =D.

Na een zeer kort nachtje, mocht ik om half 6 alweer het huis verlaten om op tijd op school te komen. Nog helemaal besminkt in de klas, want ik kon m'n actingpartner niet in de steek laten. Terwijl de bus op het topje van de prachtige bebosde bergen reed, zag ik weer de zon opkomen die ik een paar uur ervoor op de zelfde plek zag ondergaan en bedacht me dat ik weer een culturele America-ervaring rijker ben =)

Die week heb ik op school eindelijk gevonden waar veel leuke mensen zich verstoppen tussen de lessen door. Er zijn veel wat meer afgelegener plekjes bij ons op school en dus ook de Japanse tuinen. Het is een heel bos van dicht begroeide bamboe met een klein japans huisje, waar allerlei creatieve studenten met vooral muziek en kunst majors bij elkaar zitten. Er is altijd wel iemand aan het gitaar spelen of ze schrijven muziek samen, een hele relaxte plek om even een pauze tussendoor in het zonnetje te nemen en bijna iedereen is er welkom. Ik ga nu ook met ze op woensdag mee naar de muziek-club, waarbij ze hun eigen gemaakte liedjes laten horen en vooral samen gitaar spelen en zingen, heel gezellig en ken nu opeens veel meer Amerikaanse studenten bij me in de buurt en op school.

Er is ook een psygologisch helpservis bij ons op school waar je gewoon gratis heen kunt, dus mij leek het wel interessant om een keertje te kijken hoe dat gaat en wou me wel eenmalig aanmelde, maar het was dus een klein beetje ongemakkelijk, want ik moet dus eerst een probleem vinden. Iemand nog sugestiesch?

Ik moet voor acting verschillende toneelstukken zien en ben dus nu weer een shakespear ervaring rijker geworden. Ik moest alleeen alleen 3 uur wacht op school, maar heb toen echt hele grappige rare mensen ontmoet en uiteindelijk zijn ze alle 5 mee naar het stuk gegaan. Goed gespeelt, alleen jammer dat ik er bijna niks van verstond. (niet alleen ik hoor, ook de rest die geen shakespears sprak)

Ook heb ik afgelopen weekend Robbie Dunten bezocht, een EMDR collega van Ad. Dat is zo'n inspirerende, leuke vrouw, echt een ideaal oma-vrouwtje en ik ben weer flink verwent =). We hebben haar ook vorig jaar tijdens onze camper-rondreis bezocht en ze vond het leuk dat ik weer even langs kwam. Ze heeft een hondje, Jesper, en dat is echt haar kindje (hij komt ook in het lijstje van haar kleinkinderen voor als ze die opnoemt), waarmee we zijn gaan wandelen langs de rotsen uitkijkend over de oceaan die druk besurft werd. s'Avonds zijn we uiteten geweest met haar hele familie. Want terwijl ze er uit ziet als max 50, nog flink plannen maakt om naar muziek festivallen in Estland te gaan, over het strand rent en volgende week naar Hong Kong vertrekt, was het haar 70ste verjaardag! Echt respect en ik hoop heel erg dat ik ook zo mag zijn op die leeftijd. Met al haar kleinkinderen erbij gingen we uiteten met z'n 15en en ik mocht iedereen ontmoeten, echt een leuke familie! Grappige was dat na een tijdje het onderwerp het legaliseren van wiet in Californie was, waar zij mee instemde, waarna de rond de 70-jarige vrienden van Robbie nuchter hun verhalen vertelde over 86-jarige vrouwtje en haar kassen en over de sheriff z'n tuin, in het dorpje waar de meeste wiet hier in de omgeving vandaan komt, waar de meeste planten van het dorp staan. Soms lijkt het hier meer legaal als in Nederland. Na dit gezellige dineetje, hebben ik en Robbie (en Jesper natuurlijk) nog tot laat in de avond gekletst en mocht ik in het bed samen met meer als 11 kussens slapen. De volgende ochtend werd ik weer verwend met haar super ontbijtjes, wat de rest van mijn familietje maar al te goed weet, en zijn we naar de musical 'Sweet Charety' geweest (van 'Hey Big Spender'). Een super goed weekend!

Deze week heb ik het super druk met allerlei papers en midterms, maar misschien dit weekend wil ik naar Santa Barbara afreizen, aangezien daar in April gaan studeren nog een optie is om te gaan doen dit jaar. Het wordt een 9 uur duurende reis, maar ik heb al mensen via dit blog gemailt, die me wel willen rondleiden, echt leuk =). En anders heb ik nu wat meer mensen in de buurt om langs te gaan =D.

Al met al een zeer leuk weekje, wat waarschijnlijk weer voor een te lang blogje zorgt. Ondertussen is iedereen hier weer terug in thuis, wat niet voor een hele gezellige sfeer zorgt (ik hou me overal buiten, maar onderling maken ze veel ruzietjes), maar gelukkig ben ik niet heel veel thuis... En anders kan ik s'ochtens en s'nachts even met jullie skype, zoals laatst toen opeens 5 mensen te gelijk in een gesprek konden, wat best goed ging, totdat iedereen ook nog z'n muziek wou luisteren er 5 verschillende muziekjes uit 5 verschillende steden over de wereld opstonden, wat wel weer een grappig evect gaf, maarja.

Ik ga weer lekker slapen, voordat ik nog meer details wil vertellen en ga jullie veel leesplezier wensen!


Californische groetjes,

Ayla

  • 10 November 2010 - 22:41

    Ad:

    Dat zijn weer een serie toffe, strakke en vetcoole verhaaltjes, Ayla! Ik hoop zo dat je ook foto's maakt (van de 'tuin-en-klim-over-de-schuttingen-route-als paddestoel' bijvoorbeeld).
    Hou je taai!

    Een fan xxxx

  • 10 November 2010 - 23:03

    Mylene:

    Hi Ayla!
    Wat maak je leuke dingen mee zeg! Ik herken helemaal je ' whats up' probleem, ik weet ook niet wat ik moet antwoorden! Het betekent volgens mij gewoon: hoe gaat het, maar toch is het vreemd wat je nou moet zeggen... (ik zit in Engeland ;))
    Veel plezier!
    xx

  • 10 November 2010 - 23:37

    Xandertje:

    Whatsup Ayla!

    Gewoon 'everything's cool' antwoorden. Dat is op 2 manieren waar ;)

    Voor je psychische probleem...Heimwee, of verlatingsangst om zo weer een tijdje naar Nederland te gaan terwijl je the big US of A zo gewend bent :P

    Veel plezier!!

    X

    PS: Ik had geen muziek aan op skype :(

  • 11 November 2010 - 08:33

    Joost:

    Haai Ayla,

    Tof om te lezen hoe je het hebt. Halloween in Amerika, I am so jalouse. Wij moeten het hier doen met scheve thema feestjes waar een kwart wat aantrekt.

    Hoop dat je het nog heel gaaf gaat hebben,

    Xx Joost

  • 11 November 2010 - 10:38

    Mirjam:

    Yo chickie!
    Lang niet gesproken, hoe komt dat? ik heb nog steeds geen internet geregeld. ik mis je, spreek je snel!
    x

  • 11 November 2010 - 22:15

    Nicole :

    Hi Ayla,

    Je hebt toch niet van die zelfgebakken wafels gegeten... I'm so jalouse, cause I remember these so well!!...En het paddestoelenpak is misschien ook een leuke aanvulling voor de herfsttafel op school van Sean. xxx

  • 13 November 2010 - 18:15

    Tineke:

    Hoi Ayla
    Wat een belevenissen.
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Wij zijn met z'n tweetjes naar Istanbul geweest.
    Dat was prachtig. Wat een mooie stad is dat.
    Lisanne heeft bij je ouders gelogeerd wat Dide en Lisanne allebei erg gezellig vonden.
    Ik hoorde dat je met de kerst in het land bent.
    Misschien vindt je het leuk om tweede kerstdag met Thijs hier te eten.
    Heel veel plezier nog daar.
    liefs
    Tineke en Luc

  • 15 November 2010 - 13:37

    Magda:

    Hey ayla,

    Irritant heh mensen die whats up zeggen.
    Je kan ook zo'n reactie terug geven zoals, ik maak me zo ont zettend veel zorgen over het broeikaseffect. Wordt het nou warm of koud in nederland. Of zo iets dergelijks waar ze echt niet naar vragen.

    Psychologisch probleem? Wat dacht je van de identiteitscrisis van de paddenstoel. Moet een een paddenstoel nu blij zijn omdat ie vriendjes is met david de kabouter en de familie magic mushroom of moet een paddenstoel nou ongelukkig zijn omdat de grote mensen wereld zo ontzettend afschrikkend is omdat amerikanen zo lang kunnen zijn en de auto's zo groot. Ik bedoel, een paddenstoel komt niet eens bij het knopje om de weg over te steken :S

  • 02 December 2010 - 16:13

    Marjon T.:

    Hoi die Ayla,
    Wat leuk al die reisverslagen en wat maak je veel mee. Ik wilde al eerder reageren, maar dan doe je het weer niet. Dat was op je verslag van de eerste toneelles. Ik ga mijn reactie nu niet meer geven, want ik denk dat wat deze reis zo bijzonder maakt is dat je merkt dat je steeds weer moet nadenken over hoe je zelf zou willen reageren. Grappig al die ontmoetingen en ervaringen. Wij zijn benieuwd wanneer je weer thuis bent.
    Misschien krijgen we nog een mail; dan zullen we reageren,
    lieve groeten van Peter, Ronja en Marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 13453

Voorgaande reizen:

06 Januari 2011 - 12 April 2011

Ayla als skijuffie

30 Augustus 2010 - 15 December 2010

Ayla overleeft Californische College leventje

06 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Ayla en de geVarierede Vakanties

Landen bezocht: