Een griezelijke aflevering uit Ayla's leventje =) - Reisverslag uit Los Altos, Verenigde Staten van Ayla Jongh - WaarBenJij.nu Een griezelijke aflevering uit Ayla's leventje =) - Reisverslag uit Los Altos, Verenigde Staten van Ayla Jongh - WaarBenJij.nu

Een griezelijke aflevering uit Ayla's leventje =)

Door: Ayla vanuit Los Altos

Blijf op de hoogte en volg Ayla

30 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Los Altos

Liefste kaaskoppen,

Het is alweer zo lang geleden dat ik jullie geschreven heb, dat ik al bijna niet meer kan herinneren wat er gebeurt is, dus ik begin snel te typen..

Ten eerste maar even mijn schooltje bespreken. Ik zat namelijk een paar weekjes geleden even in een dipje, aangezien het hier heel lastig is om mensen via school te ontmoeten, iedereen komt van ver en is na school gelijk weg. Maar zo langzamer hand beginnen mijn klasjes wat closer te worden. Vooral mijn m'n psychologie klasgenootjes en acting classzijn heel gezellig, aangezien we ook samen naar toneelstukken moeten en tijdens de klassen samen spelen =). Mijn monoloog ging best goed, ookal was het lastig in iemand te verplaatsen die denkt dat over je suisudale moeder praten heel grappig is.. Daarom ben ik nu ook wel voor het volgende stuk met een goeie, entousiaste jongen ingedeeld en een leuk, maar lastig stuk gekregen. Ik moet namelijk heel ongeintereseerd en verveeld spelen, dus wordt een uitdaging. Maar ik vind het echt leuk en grappig hoe gemeen mijn acting-juffie soms kan zijn, waarschijnlijk als hoe het ook zou gaan in de grote theater wereld!

De afgelopen weken was ik alleen thuis met Steven (de vader van het gezinnetje) aangezien Hayden is verhuist om op iemands huis te passen en Denise haar zus in de andere kant van Amerika aan het bezoeken was. Maar ik en Steven deden gwn ons eigen ding en kwamen elkaar niet heel veel tegen. Het was wel grappig dat hij pas na dat ik voor het hele weekend weg was geweest, pas vorige week bedacht dat het misschien handig was als hij mijn nummer had..

Omdat ik ook op vrijdag vrij ben, heb ik genoeg weekend om leuke dingen te doen. Zo ging ik laatst met Thomas samen naar San Francisco geweest, met onze fietsen. Dat is zo ongelovelijk leuk, aangezien je veel meer ziet als lopend, waarbij je niet verder als de standaart touristische dingen komt, maar je hoeft niet de hele tijd in de file te staan of een veel te dure parkeer plek te vinden! Ik had op internet gevonden dat er wel een leuke vliegtuig show was, vlak bij de golden gate, dus ons plan was daar langs te fieten en bij alles te stoppen wat interessant leek. We hebben namelijk veel meer tijd als normale touristen en dit is echt een leuke manier van een stad ontdekken. Ten eerste bleek dat de hele army (allerlei mannen in zwarte donald duck pakjes) waren geland in een super grote boot, dus de hele stad was vol dronke, beetje homosexueel lijkende mannen in gekke pakjes, wat heel gezellig was. Verder hebben we in een druk parkje een bbq-tje gegeten, waarbij de grootste hond die ik ooit heb gezien plots achter ons ging zitten en z'n slijmerige hoofd op mijn schoot legde, heel lief en bijna schattig. Ondertussen keken we naar volgens mij 4 uur durende ongelovelijke vliegtuig show, waarbij vliegtuigen zelfs rondjes op een plek in de lucht deden, vijf militaire vliegtuigen terwijl ze elkaar bijna aanraakte salto's deden, hartjes in de lucht maakten en er vloog zelfs een vlijgtuig onder de golden gate door. Echt ongelovelijk veel, dat het aan het eind bijna geen indruk meer maakte.. Na nog gestopt te zijn bij een militairen wervings dag, waar we mochten klimmen, poppen reanimeren en in allerlei tenten kijken (wat met de nog steeds overvliegende vliegtuigen en allerlei leger gekleden mensen heel echt leek), zijn we op zoek gegaan naar mijn konijntje. Toen ik drie was kreeg die het namelijk heel warm, mocht even uit het raam hangen en is toen van de golden gate afgevallen (het was een knuffeltje). Fietsen over de golden gate met zonsondergang is echt weer een ding wat ik van m'n lijstje af kan strepen en was super cool (en een goede oefening, het is namelijk eerst een hele berg op en dan 2 km heen en 2km terug!). Hierna kwamen we nog in een heel gezellig studenten buurtje, waar we even wat wouden gaan drinken in een cafeetje, wat dus niet mocht, aangezien we geen 21 waren (voor de duidelijkheid, het was half 6 s'avonds). Heel flauw en raar. Dus toen zijn we naar Union square gefietst, waar 5 andere studenten waren shoppen, toen we een huis te koop zagen staan. Het was een heel groot en vooral duur huis, maar de deur was wel gewoon open en konden we even een soort van binnen kijken, wel grappig. Voor s'avonds had ik nog een optreden gevonden op internet op 222 Hyde street, maar het was denk ik letterlijk heel erg 'underground' aangezien de straat nummers van 250 naar 150 liepen. Het was wel grappig dat we toen daar weg werden gestuurd door een oud, waarschijnlijk verslaafd zwerfster vrouwtje aangezien ze (ook al was het best centrum) het gevaarlijk vond dat wij hier rondhingen, echt lief van haar!

De afgelopen tijd, ga ik in de ochtend, voordat ik ergens heen ga, meestal even skype met nederlandse vrienden. Meestal met Thijs, thuis of Michelle maar vooral met Mirjam en dat is eigenlijk even normaal alsof we met elkaar chillen. We laten gewoon skype aan staan en doen ons eigen ding, zoals samen muziek luisteren of zelfs huiswerk maken. Het is echt heel gezellig en het lijkt net of niet aan de andere kant van de wereld zitten. Behalven dan dat het bij jullie meestal donker is en regent en dat ik hier met mijn voetjes in het zwembad onder de palmbomen zit ;). Dat is trouwens niet helemaal waar, want ook bij ons wordt het wat kouder. Ik heb het zelfs vorige week zondag voor het eerst zien regenen hier!
Maar punt van het verhaal, als je toch even thuis zit s'avonds, kom gewoon even op skype en dan praten we even bij. Het heeft namelijk geen 'wha-het-is-een-telefoongespek-en-moet-blijven-opsommen-wat-er-is-gebeurd-sfeer' maar een gewoon gezellig gesprekje. Ik doe ook groepsesies, mocht je intressen hebben =). (je vind me gewoon onder de naam addejongh)

Vorig weekend was ik wel weer aan iets nieuws toe en heb ik de bus gepakt naar Santa Cruz en heb ik Wil, die ik op het infected mushroom concert heb ontmoet, gevraagt voor een rondleiding. Het was wel grappig, want ik had die ochtend net een uur met mirjam en andere vrienden geskypt die zich klaar aan het maken waren voor een feestje in Amsterdam. Heel veel van mijn beste vriendjes gingen en ik vond het heel gezellig en grappig dat ik er toch nog een beetje bij kon zijn, ookal keken de mensen bij het busstation in Santa Cruz toch wel een beetje gek op dat ik in het Nederlands, proberend boven de muziek uit te komen tegen mijn mobiele telefoon aan het schreeuwen was =). Wil woont bij zijn zus en we zijn toen naar een verjaardag van een vriend van haar gegaan. Ik ben echt verlieft geworden op Santa Cruz, het is zo'n ongelovelijk leuke stadje! Het is aan het strand, waar je zeeotters, zeeleeuwen en zelfs haaien 10 meter van het strand ziet zwemmen, het is echt een super chil surfersstadje met allerlei gekleurde houten huisjes, grappige winkeltjes, altijd muziek op straat, heel veel kunstenaars en hele aardige mensen! Ook op deze verjaardag waren allerlei interessante, apparte mensen. Het was trouwens wel fijn dat het een verjaardag was van iemand die 23 werd, want tot je 21ste en vooral op je 21ste zijn verjaardagen en feestjes alleen maar om helemaal dronken te worden en van de kaart af te zijn en dat gebeurd heel snel bij hun, aangezien het nog heel cool is en ze na 2 biertjes al doen alsof ze helemaal dronken zijn =I. Maar hier gelukkig niet, ookal zat er wel alcohol in de punch, wat ik wel heel grappig vond =). Maar ik was daar aan het praten met iemand, toen ik weer uit Nederland gebeld werd, die op de weg naar huis waren, waarbij ik me bedacht; oke, ik ben nu met iemand aan het praten die 'een vriend is van een de jarige die een vriend is van de zus van iemand die ik heb ontmoet op een concert, waar ik dus was met jay, die een vriend van Eno is, die ik heb ontmoet omdat ik mee ging met Varun naar een Meditatie groepje van Hayden, die de zoon is van mijn gastfamilie die mijn vader heeft ontmoet op een EMDR-congres'. Tja, dat was een beetje mind-blowing. De volgende dag regende het voor de eerste keer in Santa Cruz, waardoor volgens Wil veel mensen op de campus zich gaan bezatten en naakt door de regen gaan rennen. Tje, ik miste het ook wel een beetje, maar dat...

Oja, trouwens, als je ooit ook eens met je fiets op de bus wil hier, vergeet dan niet het volgende. Ten eerste vinden buschauffeurs het niet leuk als je niks van het rekje snapt, waardoor je de bus flink vertraagt. Verder moet je niet al je spullen uit je tas pakken, aangezien zomaar een random iemand kan zeggen, uhm, moest je niet hier over stappen naar bus 17, waardoor je snel uit de bus moet rennen. (het is trouwens wel fijn dat mensen daar mee bemoeien en trouwens de achterbank hier, waar iedereen gewoon allerlei gesprekken gaat voeren over de raarste dingen, zijn echt heel gezellig) Maar verder, ga dan vooral niet trots lopen omdat je het toch gehaald hebt, waarna je al om de hoek bent een vrouw vraagt of je niet je fiets vergeet, waarna je hard achter de bus aan moet rennen en de al wat sjaggie buschaufeur weer lief moet aankijken. En als je dan eindelijk op je bestemming aan gekomen bent blijkt dat je een lekke band hebt, voel je je helemaal een football speler =( (dom persoon). Deze tips zijn allemaal gebazeerd op ervaringen...


Nog een ander verhaaltje dan maar. Ik wou dit weekend weer gaan rondfietsen in SF. Golden gate park ondekken, Haightstreet waar vroeger alle hippys waren ondekken en door het homo-uitgaanstraat Castrostreet reiden =). Het plan was eigenlijk naar een hele foute beurs, genaamt 'exotic erothic expo' te gaan, maar dat bleek in een hele enge stad en ook nog eens afgelast. Maar de rest van de studentjes wouden gaan shoppenbij Union Square en om 9.16 de trein pakken. Dus Thedmer, Thomas en ik zouden de trein om 11.16 nemen en gaan fietsen. Helaas bleek Thomas al weg en zonder fiets te zijn met de rest en Thedmer had ook nieuwe truien nodig. Toen we de rest gevonden hadden, bleken alle meisjes alweer om 3 uur terug te gaan en bleef ik met Thedmer, Thomas en Nathan over en was het ondertussen gaan regenen. Dus nu was het allemaal omgedraaid, ik wou graag op avontuur, maar de jongens wouden shoppen. Uiteindelijk zou ik met Thedmer naar de film gaan en vroeg de weg aan een trampersoontje. Maar toen kwam er een man met een pompoen op z'n hoofd, die er even mee moest bemoeien. Hij leefde al zijn hele leventje op straat en wist de weg beter als ieder ander.. en heeft ons toen, nadat de trampersoon niet meer bij ons wou horen, verteld hoe we in de bioscoop konden snieken. Maar daar aangekomen, werd Thedmer direct al aangesproken door een man dat er ook camera's hingen en hebben we braaf een kaartje gekocht. Het was trouwens echt ziek groot, alleen de bioscoop had al 24 zalen en elke film starte om het half uur! Na de film bleken de Giants, het honkbalteam van SF, wat niemand verwachte de cup gewonnen te hebben en was heel SF trots =). Ik had op internet, let op dit is echt te cool!, een verklede-roller-disco-party gevonden, maar helaas was het weer 21+ en voor een dubstepfeest wat ik gevonden was, waren de andere nederlandertjes te lui om heen te lopen in de regen. Maar om toch iets van de feest stemming te proeven, fiesten Thedje en Ik nog even naar het stadion voordat de trein vertrok, toen er een man aan ons de weg vroeg naar het station. Toen zijn reactie was, he, was jij niet laatst bij Eno, bedacht ik me dat ik hem al eerder had ontmoet toen hij voor de eerste dag in California was en bij Eno kwam checken of hij nog een kamer vrij had. Echt heel toevallig en hij was ook nog eens naar die roller-disco geweest en Eno's niewe huisgenoot. Nog iets leuks aan fietsen in deze mega stad!

Wat leuke weetjes tussendoor:
* Wist je dat je wordt aangehouden door de politie als je op school om alle balonnen van een event vraagt (dat is denk ik 2a3 vierkante meter ballon), die aan je fiets bindt, dan tot laat les hebt waardoor ze allemaal op de grond hangen en daardoor na 10 meter fietsen allemaal tussen je wielen zitten.
* Dat er op dit moment in elke tuin minimaal een lijk ligt, een skalet hangt en een grafstenen staan (soms zelfs met een stethoscope erop) op school overal spinnenwebben hangen en ik zelfs een wc heb gezien met een heel spinnenpak aan!
* Dat je een applausje krijgt als je tijdens de actingles een spin naar buiten zet, maar als er een eekhoorn op het podium loopt, die maar moet proberen te negeren.
* Dat op dit moment iedereen een super uitgebreid verkleedpak aan het bijelkaar rapen is. Echt extreem, van hoedje, schoenen en ondergoed
* Je heel misselijk wordt als je dit in de bus door de bergen probeerd te schrijven
* Dat we mijn verloren konijntje hebben zien liggen op de voet van de golden gate
* Ik nu vrienden heb in: Los Altos, Mountain view, Berkeley, Redwood city, Cupertino, Santa Cruz en San Francisco
* Dat apple,Microsoft, facebook, simens en alle andere grote bedrijven hier echt bijna om de hoek zitten en dat ik op de googlecampus op een te toffe google-fiest gefiets heb =)
* Dat ze in Santa Cruz zulke leuken winkeltjes hebben, zoals sokken-, hoeden-, platen-, grappige kunsten-, wierook en hippiebroeken winkels en zelfs schoenenwinkels waar ze alleen van die grappige schoenen verkopen waarvan je al je tenen los kan bewegen. Zelfs voor halloween zijn de meeste winkels volgepropte 2-de-hands rare kleding winkel, waarbij je bij elk kleding stuk verbaast staat hoe ze dat in hemelsnaam hebben gevonden, dat mensen dit ook echt gedragen hebben, wat de bovenkant is en wat het dan moet voorstellen of gewoon waarom er een gevilde eekhoorn tussen de veertjeshoeden ligt. Echt de coolste kledingwinkel waar ik ooit ben geweest.
* Dat er nu al advertenties van kerstmannen hangen
* Ik me nu ook steeds beter kan vermaken in m'n eentje =)
* Dat je van het strand wordt afgestuurd en dan moet rennen als je daar nog om 4 uur bent
* Dat Tanya, het huisgenootje van Judith, deze hele week in een compleet konijnenpak (die ze ook in atractieparken hebben) naar school in de les heeft gezeten, zonder dat veel mensen wisten dat zij het was en dat zodra ze haar schildpaddenpak af heeft, ik ook een keertje haar pak mag lenen.
* Dat Amerikanen gestoorde reiders zijn, ze gewoon smsje sturen tijdens het reiden terwijl ze ondertussen 20 miles/hour te hard reiden en proberen met hun knie te sturen. En dat als je s'nachts op de freeway reid, een dronke eng meisje nadat je iets kleins fout hebt gedaan, maar naast je blijft reiden uitscheldend voor van alles en nog wat, achter je gaat reiden en proberen je te verblinden met haar lichten, dan voor je gaat reiden, stopt (nog steeds op de midden van een freeway) uit de auto stapt en boos naar ons toe komt lopen terwijl haar auto nog zonder haar achteruit aan het reiden is. Echt te bizar! Maar ze scheurde te hard weg daarna om haar nummerbord te lezen..
* En dat ik heel veel zin heb om hier nog te zijn, het denk ik een ongelovelijk leuke 3 weken gaan worden als ik in Nederland ben, dat mijn skiereisje echt een leuke tijd is, dat ik daarna nog helemaal kan beslissen wat ik van april tot september ga doen en dat ik daarna waarschijnlijk nu helemaal zeker engineering wil studeren in de vorm van bouwkunde en dat ik zelfs daar al heel veel zin in heb. Kortom, dat ik heel veel zin heb in de komende 6 jaar!

Oke, misschien klonken sommige puntjes een beetje raar in het lijstje, maar dat is vooral omdat het bijna halloween is (zondag) en dat dat gewoon een hele rare, maar ook een bizar grote feestdag is! Ik ga nog even kijken of ik naar Great America met alle internationale studenten wil (wat een six flax is met een groot halloween thema) of dat ik naar Santa Cruz mee naar feestjes ga. Waarschijnlijk het laatsen, aangezien dat wel het meest Amerikaans is en iedereen zegt dat haloween in SC heel tof is!

Dan heb ik als afsluiting nog een kleine verassing voor jullie, namelijk:
Een lijst met grappige pakken die je zo kant en klaar in de winkel kan kopen:
Super Mario
Een supergroot scheetkussen pak (maar dan gaat iedereen op je zitten)
Samen als stekker en stopcontact, mosterd en ketchup of packman en spookje
twisterpak (dat iedereen aan je kan zitten denk ik)
Als een biertender, met ook bier erin
Als druivenbos, waarbij je elke druif los moet opblazen
De grootste afro ter wereld
Banaan-, Pino-, pizza-, naakte dikkeman-, lady gaga-, lieveheersbeestje-, poppen-, etc pak
En natuurlijk alle foute pakjes die je maar kan verzinnen!

Ons plan was eerst als pippie langkous te gaan, maar uiteindelijk ga ik dus als paddenstoel =). Maar als ik nog een pak voor iemand mee moet nemen, verzin het en ik breng het (een compleet pak kost zo rond de 50 dollar (+ tax), wat is 36,08 euro op het moment).

Naja, ik vermaak me nog wel even hier en ga vanavond misschien nog even naar SF, waar het nu helemaal gestoord is dankzij de baseballgames! Mochten er nog vragen zijn, ik beantwoord ze graag =). Ik heb meestel als ik gewoon thuis ben, in de bieb of in de bus ofzo, gewoon skype aan staan (meestal voor jullie in de avond) dus als je niets te doen heb, kom gezellig langs!

Griezelijke groetjes,

Ayla vanuit de andere kant van het aardbolletje

  • 30 Oktober 2010 - 22:52

    Matthijs Oude Lohuis:

    jezus wat schrijf jij lange berichten ;) maar klinkt goed hoor!

  • 30 Oktober 2010 - 23:04

    Jacqueline Eggermont:

    Hoi Ayla,
    Ik wilde even zeggen dat ik je stukjes super leuk vind. Heb in mijn eentje hardop moest lachen.. over enge honden en vrouwtjes en niet te vergeten konijnen! Goed om te horen dat je het zo leuk hebt en ik zal eens nadenken over een leuke outfit!groetjes, Jacqueline

  • 31 Oktober 2010 - 19:09

    Mirjam:

    HAHAHAHAHA, ge-wel-dig. ik lees het nog een keer tijdens een chill-sessie, want ik heb vet veel vragen!

  • 31 Oktober 2010 - 20:32

    Magda:

    Fijn weer iets van je te lezen!
    Vroeg me al af hoe het met je ging!

    Groetjes magda

  • 31 Oktober 2010 - 22:24

    Ad:

    He lieverd,
    Dat is heerlijk associatief geschreven. Ik heb er weer van genoten. Die halloweengekte moet bijzonder (ik las in het plaatselijke suffertje van Los Altos op internet dat het nogal 'spooktacular' was) zijn om te ervaren.
    Ik weet nog heel goed hoe je konijntje het raam uitvloog midden op de Golden Gate Bridge en hoe ontroostbaar verdrietig je toen was. Dat je nu, 16 jaar later, op het punt staat om 'm eindelijk weer in je armen te sluiten is een beeld dat me gelukkig maakt. Verwerking. Als vader laat zo'n gebeurtenis je toch niet gemakkelijk los :-).
    XXXD

  • 02 November 2010 - 16:30

    Dide:

    Hee lief zusje,
    sorry, dat ik zo lang niks heb laten horen,
    ik wil je graag snel weer even spreken op skype!,
    het is namelijk n u wel rustig in huis nu je er niet meer bent,
    maar ik heb je hele verhaal gelezen,
    echt super leuk klinkt het,
    dat je al zo veel nieuwe vrienden hebt,
    en zo veel grappige dingemn hebt mee gemaakt,
    echt fijn dat je je zo vermaakt,
    maar ik heb nu al zin in het volgende verhaal,
    hoe halloween was enzoo als paddestoel,hahah
    xxDoeeei

  • 05 November 2010 - 21:07

    Nicole:

    Lieve Ayla,

    Weer eens wat horen van je moedertje is ook niet verkeerd.... Je belevenissen zijn om jaloers van te worden.... Dide zei dat je morgen naar Robbie gaat! Doe haar de groetjes en ook aan haar hondje, van wie ik de naam altijd vergeet. Zo beschouwd is ons leventje hier maar saai, al valt hier ook genoeg te lachen bijvoorbeeld om het antwoord van Sean aan wie wij vroegen welk tweede woordje hij graag wilde leren schrijven na zijn naam: Thyranosaurus rex....... Snel maar weer eens skypen!xxxxx Nicole

  • 22 November 2010 - 15:03

    Mirjam:

    JE PA STAAT IN DE KRANT!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ayla

Actief sinds 08 Feb. 2010
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 13452

Voorgaande reizen:

06 Januari 2011 - 12 April 2011

Ayla als skijuffie

30 Augustus 2010 - 15 December 2010

Ayla overleeft Californische College leventje

06 Juni 2010 - 10 Augustus 2010

Ayla en de geVarierede Vakanties

Landen bezocht: